Friday, July 27, 2012

Puisi Aku #3

cinta itu seksa.
cinta itu pedih.
tapi kenapa aku memilih untuk menyintai?

rindu itu sengsara.
rindu itu perit.
tapi kenapa aku pilih untuk merindu?

memikirkan mu, tidak lena tidurku.
teringatkan mu, bergelora jiwaku.
membayangkan mu, angau hidupku.

sungguh. kau tak pernah tinggalkan aku.
walau sesaat pun.
kau sentiasa ada. di mindaku.
tahukah kau itu memenatkan aku?

tolong lah sayang.
untuk sekali ini.
pergi lah kau. jauh.
jauh sekali dari fikiranku, mindaku.
biarkan aku tenang.
tanpa kerinduan yang menyesakkan jiwa.
aku penat. penat sekali.
terlalu penat untuk mengalirkan air mata.

lama. lama sungguh tidak mendengarkan suaramu.
senyum. aku lupa. aku sudah lupa untuk tersenyum buatmu.

6 comments:

dilladoodledat said...

awww
sedihnyaa :((
huhu sebak bace

wuwuwuw

MizzTina said...

ni dari hati atau suke² je??

Lyaa Suriany said...

sabar dear

Nurulee said...

Pandainya create puisi =) Be strong.

http://thenurulee.blogspot.com/2012/07/three-things-in-one-e.html

fifie said...

Ain sabar ye. I know what you feel. Fie pun dapat jumpa si dia 10bulan sekali. Sadiss. Ada satu masa, kami tak dapat celebrate raya bersama. Itu sadis.

cik nana said...

oh ain sbr ye. org2 yg terpilih mcm kite je bpeluang rase mcm ni. ssungguhnye Allah jauhkan kita sbb DIA nak hadiahkan kita rinduuu yg berpanjangan.