Wednesday, June 13, 2012

hati-hati bukan sekadar di jalan raya.

berhati-hati di jalan raya. pesanan yang selalu didengar. saya silap. kita kena berhati-hati walau di mana jua kita berada. dalam rumah sekalipun

helo. hi. 
tak bermaya nak helo kat semua orang. 
sakit. 
sebab jatuh dalam bilik air. 
sakit amat. 
right on time before first paper for final exam. 
dah dua hari. 
sakitnya tak kurang. 
dah macam orang tua nak bangun duduk tunduk amik barang. 
siku pun sama. tak boleh tersentuh langsung. 

sedih dan sakit. 
terharu sebab ma abah cal sampai dekat 10 kali risau kan anak dia. 
dah la hidup tunggang terbalik sebab thesis. final exam lagi. boleh jatuh bilik air pulak?
ma>> suruh balik. sebab dia nak tengok anak dia depan mata betul ke okay. 
abah>> tak bagi balik. dia risau anak dia sakit tapi nak drive sengsorang balik Putrajaya. 
walaupun reaksi berbeza, tapi saya tahu dua-dua sayang dan risaukan anak dia. 

sedih lagi. sebab rindu. 
risau. 
sang pelaut, ibu awak pun tanya saya mana awak. 
saya nak cakap apa?

menangis lagi. sampai kering airmata. 
andai saja awak ada di sisi saya. 

4 comments:

fifie said...

Ain tak pergi mengurut ke ? Very the mak mak kan. hehe. Tapi mengurut bagus, nanti urat atau tempat terseliuh tu boleh baik balik.

nuyui a.k.a miss YUI said...

ciannya..moga cpt sihat tau.

aniswany said...

aduhh kesiannya dekat ain...
ain sabar byk2 tauu,dugaan semua ni
kuat tau..bole nangis tp jgn smpai terok2..sabar eh.anis doa ain cepat sembuh.take care dear :)

emy_eddy said...

Ala cian....sang plaut xde line kut nk contact ain...sbr ek..sgt fhm keadaan ain skrg ni...worried kn...?