Sunday, February 12, 2012

pertama kali; mahligai cinta #2

orang dulu-dulu ada kepercayaan. 
kalau anak dara jadi pengapit, nanti jodoh lambat sampai. 
kadang-kadang, my mother used to believe in it. 
it's not that she dont believe in Qada' & Qadar. 
cuma bayangan, omokan orang dulu-dulu tu masih ada dalam diri. 
she's been trying so hard, to not let me be the one. 
tapi zaman sekarang, tak payah percaya sangat la kot, kan?


so. 11.02.2012
nak dijadikan cerita, 
i went for my friends's wedding. 
and last minutes, she asked me to help her;
itulah dia. pengapit pengantin perempuan. 
bidan terjun, bak kata bidalan. 


untuk pertama kalinya, jadi pengapit. 
sepatutnya jaga pengantin lah kan. 
but the fact is, im taking care of myself!
kalau ada sesiapa yang pernah baca entry saya tentang saya dan kasut tumit tinggi,
oh yes. anda akan ketahui kenapa saya menjaga diri saya lebih daripada pengantin. 
hai la hai. dah la nak berarak masuk rumah tu pengantin kena turun bukit.
orang lain semua excited tengok pengantin. 
tapi! saya, encik boyfriend dan jugak kawan saya si fazril. 
tengah cuak kalau-kalau saya yang tergolek jatuh. 
but luckily everything went smoothly. thank God. 


to Aisyah Ramani, 
i am so sorry, for leaving you for 'makan beradat/beradab?' thingy. 
we're rushing for erin's and fazril's bus. 
congratulation for your wedding anyway. 
may God bless your marriage, happily ever after. 




p/s: you guys out there, please pray for my happiness too! hihihi.





2 comments:

Pearl Kaz said...

nasib baik kaler baju masuk theme... :D

ainraus said...

PEARL KAZ .heee. masuk ke? kalau tak masuk pun, tak boleh buat apa dah. :D