Wednesday, January 4, 2012

mana lagi kau nak lari sayang?

kawan-kawan saling bermesej dengan yang tersayang. 
bersiap secantik yang boleh nak dating. 
tengok wayang sama-sama. 
makan dengan kekasih hati sambil bergelak ketawa. 
call, mengadu itu dan ini. 
berkongsi masalah. 
online dan bergurau senda. 
mereka nampak happy. 

aku?
mencari kawan nak teman bersuka ria. 
mengharap kawan untuk makan bersama. 
sering menjeling phone. 
kot lahh nak berbunyi masuk mesej dari si dia. 
lama dah tak bersiap cantik-cantik untuk yang dirindu. 
nak mesej jugak. 
nak call jugak. 
rindu tahu?

kalau aku susah, aku nak kau ada dengan aku. 
kalau aku sedih, aku nak kau dengar rintihan aku. 
kalau aku gembira, aku nak kau dengar celoteh aku. 
tapi tak mengapa. 
aku tunggu kau kembali, sayang! 

dan, terima kasih kawan-kawan! kerana sentiasa ada di sis!

p/s: maaf. entry asik jiwang dan emo. tapi sini je lah tempat nak meluahkan segala yang terbuku di hati. 

8 comments:

FatihaNur said...

hopefully everything will be ok for u princess...\

salam perkenalan n happy new year

ainraus said...

fatihanur. thank you. insya Allah. :)

intan.maisarah said...

:) awak..
saya doakan hubungan awak kekal sampai bila2.

hihi.
saya pun sunyi awak.

msredcheesecake said...

Yg penting kawan2 ada di sisi.... Boleh happy juga.... Cepat lah dia tu call... Hhee

ainraus said...

intan. i love you. please stay with forever, friends!

msred. thank you. hehehe. menunggu je lahh dia call. :)

HaNi NaJMi said...

paham sgt perasaan itu!

storyfromme said...

dalam bercinta memang macam roda.kadang2 kita bahagia kat atas,kadang2 kita sedih dan bergaduh.

ainraus said...

hani najmi. only people who feels will understand. :)

storyfromme. yes. dugaan bercinta. :)