Saturday, December 31, 2011

thank you, goodbye. and i'll miss you.

morning sunshine!
it's the very last day of 2011. 
happy Saturday people. 
what's the plan for this weekend?
or new year's celebration?
31st December come again. but then again, the year keep changing. 
and age is becoming older years by years. 
welcome 2012!


yesterday i missed my dad belated birthday celebration. 
he's turning 51 on Dec 28th 2011. 
happy birthday dad! may God bless you and always be healthy. 
i love you!
so today, i missed the wedding reception of my uncle. 
but still, i went for last week's reception. 
so it's nothing much to miss this one, i think. 
congratulation for you wedding anyway! may this one will last forever.
tonight? i'm hoping to have a great time with my friends! 
BBQ, we're coming. :)


anyway, talking about 2011. 
there's so much thing that happened in our life. right?
>> Popeye the sailor-man started working. 
>> my big brother graduate and now is a working-man. 
>> my sister now is no longer a student at school. 
>> my internship, the moment that i'll never forget at Media Prima Radio Network; HotFM FlyFM OneFM
>> and some other else that might be memorable for me in person. 


too many things, i'd experience myself, teach me to be matured in life. 
best or bad memories. it'll turn up to be the best moment in life, one day. 
only God knows the best for all of us. 
goodbye 2011!


p/s: darling baby, i wish you could be here. it's almost a year. happy new year. 

Thursday, December 15, 2011

Disember, tarikh itu menggamit kenangan pilu kami sekeluarga.

26 Disember. it's about 10 days from today. 
genap 7 tahun kenangan itu tinggal bersama kami sekeluarga. 
badai Tsunami yang melanda,
membawa pergi terus kasih sayang seorang anak, seorang ibu, seorang isteri, seorang kakak dan adik.
juga kasih sayang seorang ibu saudara. 


i miss you aunt, really miss you. a lot. 
you used to advice me in every single things in life. 

  • makan; jangan biar ada bunyi bila mengunyah. anak dara tak sopan buat macam tu. *dah berjaya sebab aunty ajar dari kecik*
  • kalau pakai sudu garfu, jangan biar ada bunyi berlaga dengan pinggan. agak kolot katanya. *ma pun cakap benda yang sama, tapi kadang-kadang tu berlaga jugak aunty. hihihi. *
  • pakaian, aunty suka tengok yang up-to-date. nampak moden. *tapi anak saudara aunty ni tak pandai bergaya macam aunty*
  • belajar kena pandai-pandai. kalau boleh amik medic, sebab aunty nak anak saudara aunty yang operate aunty. *tapi aunty, lepas aunty pergi , nurul tak amik pun. ma abah pun harap benda yang sama. tapi, tak ada rezeki. :( *
  • aunty nak anak saudara aunty pandai swimming. tak handal pun, sikit-sikit pun jadilahh. *sampai sekarang, nurul terkial-kial lagi nak belajar berenang. i need more time maybe. *

but one thing i wanna be just like you aunt, you are so cool. never get angry easily. you were such a soft spoken person. and if only you had finish your PhD. you never give up on your study, business, and your life. 
may you are in peace, there. 


p/s: saya tak mampu nak ceritakan balik apa yang berlaku pada kejadian tu. tapi ada artikel ni menceritakan segala apa yang berlaku. terima kasih kepada wartawan yang hadir, 7 tahun yang lalu.

Monday, December 5, 2011

Fun vs. Future

you cannot have fun, 
and at the same time hoping for the future will be the most greatest ever!
you have to choose. 
maybe it about too late to realize that.
but, life says;
it's better late than never. right?


so people, i am now should concentrate on my final year project. (Projek sarjana muda PSM)
but. 
this thing, had give me a stress, that already put away my strength. 
keep regretting the engineering field that i'm doing. 
if only i can turning back in time, 
i wouldn't let this happen to my life. 


PSM= projek sangat mudah? pening sampai muntah? panggilan sakaratul maut?


no. it is just terms showing that most of us, not in a good condition. 
may God bless us. 

Ombak Rindu?

helo pencinta novel. helo pencinta filem Melayu. 
sebelum anda teruskan bacaan dalam entry ni, 
kepada sesiapa yang belum tengok Ombak Rindu, 
atau obses dengan filem Ombak Rindu. 
lebih baik anda keluar daripada page ini. 
takut entry ini akan mengecewakan anda.
tapi, walau apa pun. ini hanya lah pendapat peribadi saya. 
sama macam pendapat saya untuk filem lain. 
*senyum*

Ombak Rindu.

novelnya penuh dengan babak yang menyentuh perasaan. 
sedih, terharu. gembira. 
macam-maca emosi yang penulis, Fauziah Ashari bawakan untuk kita selami. 
perasaan takut dan trauma yang dialami Izzah, 
perasan berbelah bahagi antara cinta dan harta dalam diri Harris. 
kisah cinta Myla Amylia, Harris dan Izzah. 
sengketa, angkuh, ego Dato Sufiah. 
semua nya bersatu bila kita menyelami isi penceritaan yang disampaikan. 

filem?
bagi saya, andai kata anda peminta tegar novel ini, 
anda akan hafal setiap plot yang ada. 
sayangnya dalam filem ini, 
watak yang diubah karakternya. 
ibu saudara izzah tidak membenci izzah seperti dalam novel;
perkara pertama yang telah memotong emosi. maksud saya, hilang kosentrasi. 
keluarga tiri harris?;
tiada dalam penceritaan langsung. 
ya, mungkin untuk memendekkan cerita. 
kawan sekampung izzah, Mail? ;
tiba-tiba menjadi salah satu watak yang agak penting dan banyak pulak kemunculannya?
ya. adalah alasan tersendiri. 

benar, mungkin ada diantara anda yang berkata;
"alah. biasalah tu nak ubah sikit jadi filem. takkan nak ikut 100% cerita novel kan. "
bagi saya, kami yang jatuh cinta pada cerita Ombak Rindu berdasarkan novel, 
akan rasa kecewa bila filem itu disampaikan agak berbeza dengan cerita asal. 
tapi, semoga industri filem Malaysia akan terus maju. 


malas nak komen lebih-lebih. 
sebab saya bukan seorang yang pakar. 
hanya melontar pendapat peribadi. 
selamat menonton!