Thursday, December 15, 2011

Disember, tarikh itu menggamit kenangan pilu kami sekeluarga.

26 Disember. it's about 10 days from today. 
genap 7 tahun kenangan itu tinggal bersama kami sekeluarga. 
badai Tsunami yang melanda,
membawa pergi terus kasih sayang seorang anak, seorang ibu, seorang isteri, seorang kakak dan adik.
juga kasih sayang seorang ibu saudara. 


i miss you aunt, really miss you. a lot. 
you used to advice me in every single things in life. 

  • makan; jangan biar ada bunyi bila mengunyah. anak dara tak sopan buat macam tu. *dah berjaya sebab aunty ajar dari kecik*
  • kalau pakai sudu garfu, jangan biar ada bunyi berlaga dengan pinggan. agak kolot katanya. *ma pun cakap benda yang sama, tapi kadang-kadang tu berlaga jugak aunty. hihihi. *
  • pakaian, aunty suka tengok yang up-to-date. nampak moden. *tapi anak saudara aunty ni tak pandai bergaya macam aunty*
  • belajar kena pandai-pandai. kalau boleh amik medic, sebab aunty nak anak saudara aunty yang operate aunty. *tapi aunty, lepas aunty pergi , nurul tak amik pun. ma abah pun harap benda yang sama. tapi, tak ada rezeki. :( *
  • aunty nak anak saudara aunty pandai swimming. tak handal pun, sikit-sikit pun jadilahh. *sampai sekarang, nurul terkial-kial lagi nak belajar berenang. i need more time maybe. *

but one thing i wanna be just like you aunt, you are so cool. never get angry easily. you were such a soft spoken person. and if only you had finish your PhD. you never give up on your study, business, and your life. 
may you are in peace, there. 


p/s: saya tak mampu nak ceritakan balik apa yang berlaku pada kejadian tu. tapi ada artikel ni menceritakan segala apa yang berlaku. terima kasih kepada wartawan yang hadir, 7 tahun yang lalu.

2 comments:

GaD!s_ BuNg@ said...

smoga roh auntie ditmptkn dlm klgn org2 yg beriman..Al-Fatihah:)

ainraus said...

thank you amal. :)