Monday, November 28, 2011

Pencinta Novel

helo. 
siapa sini minat baca novel?
samalah kita! hehehe.
tak kisah la melayu ke, English ke.
tapi membaca boleh beri kita kepuasan kan?
dan bagi jalan cerita yang kita boleh ingat sampai ke hari ni, tentu ada makna disebaliknya. 
saya respek penulis novel yang mampu menarik jiwa pembaca,
untuk masuk kedalam isi cerita yang nak disampaikan. 
tapi semakin kita dewasa, 
masa yang ada untuk kita habiskan pada pembacaan novel makin terhad. 
sekarang masih belajar, 
ye, saya mampu mencuri masa untuk membaca. 
walaupun tak siap assignment atau tak habis study untuk test. 
haihhh. jangan amalkan sikap di atas ye. 
kalau dalam dunia bekerja?
ntahlaa. ramai kawan yang sama gilakan novel. 
dah tak punya masa untuk dicuri. 
itulah hidup. sentiasa berubah. 
dan kita, kenalah gunakan masa sebaiknya. 

anyway, membebel panjang ni. 
sebenarnya saya nak mintak tolong. 
i am looking for a thriller novel. 
which means, novel genre seram. 
yang mana saya dah lupa tajuknya dan lupa siapa penulisnya. 
yang cuma saya ingat cover novel tu. 
ada tangan-tangan yang keluar dari tanah. 
ada sesiapa tak yang tahu novel apa ni?
ada banyak novel seram yang saya rindu nak baca semula. 
tapi. ntah apa tajuknya. 
kepada pencinta novel. 
sudilah kiranya bantu saya yang pelupa ini?
terima kasih.  :)

10 comments:

x0x0 said...

alamak.. i xbce novel seram2.. klaw x bole tolong u da.. =)

ainraus said...

alaa. kenapa tak baca sayang? hmm. its okay. mmg tak ramai kot yang suka baca novel seram. :)

emieysandra said...

novel seram mcm ramlee awang murshid tu eh? suke bace! tp tgk mood gk r..klu lemah, xbe..ehehe. bce novel pun ade imaginasi yg tinggi kn =)

ainraus said...

emiey. yes. i love it too! tapi tak suka cara penulisan yang pakai bahasa ssh nak paham. :)

♥ eyka elisha ♥ said...

i pon suke bace novel. tp since busy keje ni, bli novel tapi tak habis2 baca lg. hehe

msredcheesecake said...

Tak tahu.... Nak tolong tapi tatau.... Suka baca novel thriller...

ainraus said...

EYKA. u buat i takut nak masuk dunia bekerja tahun depan. :)

MSREDCHEESECAKE. i see. thank you by the way for dropping by. :)

nazira said...

Saya minat baca novel.. huhu..

nice blog, sweet entry.. i follow..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

Tapak Kaki said...

kalau aku mula baca novel tak sampai 5 saat dah tertido.hehe

ainraus said...

NAZIRA. thank you! :)

TAPAK KAKI. 5 saat? itu kompem kau cuma tengok abjad semata. :P