Saturday, March 19, 2011

saya tak sombong.

okay. here we go.
saya mengaku saya ni lemah sikit daya ingatan.
tak kira lah akademik ke, benda dalam kehidupan seharian ke.
termasuk lah manusia!
huuuuu.
orang yang saya jumpa bukan seorang dua kan?
ada lebih dari sepuluh manusia dalam ingatan minda sepanjang saya hidup.
kalau yang baru jumpa dan berkenalan dalam lebih kurang seminggu pun kadang-kadang saya lupa rupa, ingat nama.
atau mungkin ingat rupa tapi lupa nama.
atau ingatan tu datang blurrrrr je.
jadi, kalau yang saya jumpa sekejap benar tu apatah lagi kan?
memang tipis laa harapan saya nak ingat.

maka entry ni, saya ingin minta maaf kepada mereka yang agak terasa, kononnya saya cepat lupa orang.
atau mungkin dia tak terasa, cuma terdetik dalam hati dia.
"eleh.sombong betul dia ni. senyum pun taknak."
ohhhh. beribu kemaafan laa saya mintak.
takde niat pun nak sombong.
saya ni bukan nya gadis cantik yang hot, sampai nak menyombong diri.
tapi betul. memang saya agak lupa.

kesimpulan?
kepada sesiapa sahaja yang kenal ainraus ni haa.
kalau tanak tegur, senyum je kat saya!
insya Allah, kalau saya nampak awak, mesti saya senyum balik.
macam beberapa kes.
saya tak kenal mereka, tapi mereka selamba berborak dengan saya.
jadi kami lepak bersama. no matter what!
lagi satu, ada mamat ni. dia pandang saya semacam.then,saya pikir, 'aku kenal ke dia ni'.
and finally dia lambai. dan saya main lambai je la balik kan.
ok. pikir lebih lama lagi, ye. memang saya kenal.



sekian, saya gadis biasa yang tak punya apa, tak sombong. :)

15 comments:

x0x0 said...

owh dear, we're just in d same boat. huhu..

ainraus said...

huuu.really babe?
ohhh. okay. make sure kalau kita terserempak kita tegur each other okay? :)

Tinkerbell said...

xpela dear,,,kite manusia biasa,,pasti ade lakukan kesilapan,,=) shaye pun begitu,,wink"!

Tinkerbell said...

xpela dear,,,sume org pernah lakukan kesilapan,,,kite manusia biase,,i pun mcm tu...=) wink"!btw nice to meet u!=)

emieysandra said...

i kat Melaka, jom la meet up..but kne weekend la..leh snyum2, lmbai2 dri dekat..ehehe. ;)

ainraus said...

tinkerbell. yeah. i akan cuba untuk ingat setiap orang lepas ni. heheheh. :)

emiey. yeay! nanti kita jumpa okay. :)

intan.maisarah said...

ainn...
nak trutti frutti

ainraus said...

err. intan. salah entry. :P

storyfromme said...

saya maafkan walaupun awak takde salah dengan saya pon :p

- mrs koroe - said...

*senyum

hee

ainraus said...

storyfromme. hee. thanks. :)

mrs.koroe hey hey. senyum lagi lebar. :D

JuAn NaSir said...

saya pun xsombonk...=)

JuAn NaSir said...

saya pun xsombonk...=)

http://titiknoktah.blogspot.com

ainraus said...

bagus2. :) heehehe.

ainraus said...

bagus2. :) heehehe.