Wednesday, December 1, 2010

Cerita Kasut Tumit Tinggi.

haha,
ini bukannya apa.
sekadar cerita tentang saya dan high heel.
sedari kecik, saya agak keras.
suka bermain sukan dan berseluar.
saya tak rasa saya agak kelelakian pun masa kecik.
tapi ma saya yang cakap macam tu.
arwah nenek pernah tegur, cuba lah pakai skirt. jangan nak duduk pakai seluar aje.
huhu. siksa jugak pakai skirt bila balik kampung jumpa nenek.

beranjak umur 13 tahun, masuk asrama.
saya dah biasa pakai baju kurung ke sana sini.
tapi, KASUT TETAP TUMIT RATA.*flat heel*
time raya, ma desak suruh belajar pakai high heel.
tapi degil.masih tak mahu.
dah selesa dgn flat heel.
sampai saya tamat sekolah, masuk matrik.
saya masih setia dengan flat heel.

bila dah belajar dekat U, baru terfikir.
sampai bila saya nak dress up simple macam ni?
memang lah boyfriend tak kisah.
tapi dalam hati dia?
tu belum masuk orang sekeliling yang kata adik lagi matang dari kakak.
adik lagi bergaya dari kakak.
ohh. stress tau kadang!

bermula raya tahun ni, 2010.
saya nekad. *cewahh.ayat nak poyo kan*
nak belajar pakai high heel dan bergaya lebih sikit. *konon la kann*
mula nya ma langsung tak percaya.
sebab puas dia dan adik paksa saya tetap tanak.
tapi saya beli jugak!!!!!!!!!!

AKHIRNYA.
saya dah ada high heel!
my first high heel!


TOLONG ABAIKAN KASUT SUKAN DI SEBELAH!

nak kata saya terer pakai high heel tak lahh.
tapi lepas suatu kejadian,
dimana keadaan memaksa saya berlari pakai high heel.
percayalah! saya tak terpelicok walau sedikit pun!
*terpelicok? boleh tak anda buat2 paham? *



hahah.
tapi, saya pakai high heel kadang2 je.
sebab saya tahu. high heel punya keburukan nya pada kaum perempuan.

okay lahh. sekadar ingin berkongsi kisah. thank youu. :)

10 comments:

☆aDihAys☆ said...

saye seperti kamu..

fareeza mukhris said...

haha
yaeh
dah berjaya de kasut tumit tgi
tapi saya pin tak suka high heel sebenanye
susah nak lari kalo nak kerja perompak
haha

sophie said...

Semua kasut high heels i pinjam kakak nyer.. X slaloo pkai pun!

Nur -al- Ain said...

pakai heels la nmpk menawan ;) hehe

b.i.n.t.a.n.g said...

aku pon ada heels 1 je weyh.. :)

ainraus said...

adiha: haha. seronok kan pakai flat heel sebenarnya?

fareeza: hari tu berjaya lari pakai high heel sebab nak ke toilet. tapi kalau nak kejar perompak, i bukak je terus kasut. :)

sophie: yeah. i pun nak pinjam adik i je la. :P

ain: tu lah. macam betul je. :)

syiqa: 1 tu je kita pakai sampai lunyai jom!

yana said...

huwahhh! tahniah kak ain! :D

ainraus said...

hahahaha. terima kasih yana!!

ezie felisz said...

huhu..akak byk je bli heels tp smgt time bli je..tp bila nk kuar.sandal jgk yg akak pilih..hehe

ainraus said...

boleh la bagi ain!. :P